Ga naar inhoud
Log in

Doe-het-zelf bouwt online verder uit

Inmiddels is op 19 september de Twinkle 100, de lijst met de populairste online verkopers in Nederland, gepubliceerd. En voor het eerst staan er supermarkten in de top 10; Albert Heijn staat zelfs op een derde plek. Weinig verrassend is dat bol.com en Coolblue respectievelijk de eerste en tweede plek in de Twinkle100 innemen.

Uit de cijfers die afgelopen juni door het CBS werden gepresenteerd, bleek dat online verkopen sterker toe waren genomen dan winkelverkopen. In de foodsector was de omzet bij de supermarkten het hoogst, in de non-food gold dat voor doe-het-zelf-zaken en meubelwinkels. In beide sectoren bleek dat het aantal online verkopen harder was gestegen dan de winkelverkopen, waarbij de multi-channelers de sterkste groei lieten zien.

Consument shopt ook voor bouwmaterialen online

Dat de consument de online winkels goed weet te vinden is inmiddels wel duidelijk. En deze ontwikkeling is niet alleen bij de supermarkten te zien, ook de doe-het-zelf-zaken nemen dit jaar een enorme vlucht als het gaat om online verkopen. Hornbach (positie 63 in 2018) en Gamma (positie 29 in 2018) stonden dit jaar al in de Twinkle100 op respectievelijk positie 42 en 25. Nieuw in de lijst is Praxis, binnengekomen op positie 61. Ook online verkoper van gereedschappen, HBL Online, staat er voor het eerst in: op positie 75.

Zoals wij in ons artikel in juni al aankaarten, vraagt de consument niet alleen om een steeds snellere levering van aangeschafte producten maar willen ze ook dat de voorraad-en artikelinformatie klopt. Voor leverancier en (online) verkoper is het uitermate belangrijk om het gehele orderproces op orde te hebben. Dat voorraadinformatie, artikelinformatie, orders, facturen, bevestigingen en andere gegevens snel en foutloos met elkaar worden uitgewisseld. Dit alles is eenvoudig te realiseren door gebruik te maken van EDI. En door een eigen administratiesysteem aan EDI te koppelen, worden processen nog efficiënter.

Transus als preferred supplier

Wist u dat wij ruim 16 jaar ervaring als EDI provider voor verschillende toonaangevende bedrijven in onder andere food, doe-het-zelf, retail, e-tail en fashion hebben? Daardoor weten wij als geen ander hoe branchespecifieke processen ingericht zijn en welke ‘berichttalen’ worden gebruikt. Het is dan niet voor niets dat Hornbach en bol.com ons als preferred supplier aanraden aan hun leveranciers!

Ons platform is namelijk intuïtief en eenvoudig in gebruik, ook voor hen die weinig tot geen IT-kennis hebben. Bovendien biedt Transus Online volledig en real-time inzicht in alle processen, waarmee wij het ‘black-box-gevoel’ wat men vaak heeft bij EDI wegnemen. Daarnaast bieden wij iedereen de mogelijkheid gebruik te maken van ons wereldwijde bedrijvennetwerk van ruim 40.000 aangesloten bedrijven. Heeft u een abonnement op Transus Online en doet u zaken met een handelspartner die nog niet is aangesloten op ons netwerk? Dan sluiten wij deze kosteloos voor u aan.

Bronnen: NOS – Twinkle100 – Mix Online